مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سئو چیست؟ با جادوی SEO بیشتر آشنا شوید!

سئو چیست؟ سئو به زبان ساده یعنی بهینه سازی سایت برای موتور جست و جو! در واقع سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد. که ما ایرانی ها می گوییم “سئو” ولی در زبان انگلیسی “اس ای او” گفته می شود.

البته منظور از بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو همان گوگل است. چون همان طور که می دانید در کشور ما بیش از ۹۹ درصد افراد از گوگل برای رفع نیاز خود استفاده می کنند. و هدف اصلی ما بهینه سازی سایت مان برای گوگل است. هر چند که جدیدا موتور جست و جوی مایکروسافت با نام بینگ هم کمی مهم شده است اما نه خیلی!

گوگل است که به سئو معنی می دهد. در حقیقت همه ما تلاش می کنیم تا سایت مان را در کلماتی که مربوط به کسب و کارمان می شود و کاربران بیشتری آن ها را سرچ می کنند در گوگل بالا بیاوریم. سئو به زبان ساده یعنی همین!

اما در این مقاله قصد دارم به طور مفصل در مورد سئو صحبت کنم. از سیر تا پیاز سئو را در این مقاله به شما می گویم. اینکه سئو دقیقا یعنی چی؟ و سئو چگونه می تواند کسب و کارهای اینترنتی را متحول کند و در نهایت با جادویی که سئو می کند آشناتون می کنم.

پس اگر واقعا می خواهید بدانید سئو چیست و چقدر اهمیت دارد و مهم است حدود ۱۵ دقیقه از وقت تان را در اختیار بنده بگذارید و تا انتهای این مقاله همراه من باشید. به شما قول می دهم از خواندن این مقاله پشیمان نمی شوید.

 

به طور کلی مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است به شرح زیر است:

  1. سئو چیست؟
  2. گوگل به چه سایت هایی رتبه خوب می دهد؟
  3. سئو داخلی یا On Page SEO چیست؟
  4. سئو خارجی یا Off Page SEO چیست؟
  5. چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟
  6. چرا سئو بهتر از دیگر روش های تبلیغات اینترنتی است؟
  7. تبلیغات در گوگل بهتر است یا سئو؟
  8. سئو کلاه سفید چیست؟
  9. سئو کلاه سیاه چیست؟
  10. سئو کلاه خاکستری چیست؟
  11. چرا گوگل بعضی از سایت ها را جریمه می کند؟
  12. چرا محتوای با کیفیت در سئو مهم است؟
  13. آیا شکل و ظاهر سایت در سئو مهم است؟
  14. الگوریتم جدید گوگل و آینده سئو

سئو چیست؟ (تعاریف مختلف از سئو سایت)

سئو به مجموعه ای از فرایند ها و دستورالمعل هایی گفته می شود که ما باید روی وب سایت مان انجام دهیم تا در موتورهای جست و جو نتیجه خوبی بگیریم.

سئو، کار یکی دو روز نیست! بعضی ها فکر می کنند سئو یک بار برای همیشه است. در صورتی که اصلا اینطور نیست! سئو فرایندی دائمی است و تمام شدنی نیست!

هرچند که خیلی ها از روش های غیر قانونی در بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جست و جو استفاده می کنند تا هرچه زودتر نتیجه ایده آل خود را مشاهده کنند ولی باید بدانید که سئو فریب دادن موتورهای جست و جو نیست! سئو یعنی کارهایی انجام دهیم تا موتورهای جست وجو باور کنند که سایت ما خوب است.

البته همانطور که قبلا هم گفتم در کشور ما منظور از موتور جست و جو همان گوگل است. در واقع کارهایی که ما برای وب سایت مان انجام می دهیم برای رتبه گرفتن در گوگل است.

سئو یعنی حال سایت مان را خوب کنیم. زمانی که حال سایت ما خوب باشد و در بهترین شرایط قرار داشته باشد تبدیل به سایتی ایده آل برای گوگل می شود. گوگل به سایت هایی رتبه خوب می دهد که در بهترین شرایط قرار داشته باشند.

بعضی از دوستان فکر می کنند سئو یعنی ترفندهایی که بشود از آن ها برای بالا آمدن یک شبه در گوگل استفاده کرد. سئو جادو می کند ولی جادوگری نیست! هیچ ترفندی در سئو وجود ندارد که سایت شما را به سرعت به رتبه های اول گوگل برساند.

سئو علم یا دانش خاص و دست نیافتنی نیست! سئو مجموعه ای از دستور العمل هایی مشخص است که باید به آن ها عمل کنیم. سئو اصول و قواعدی است که گوگل دوست دارد سایت ها از آن ها پیروی کنند.

به نظر من تجربه در سئو بسیار مهم است. هرچه تجربه شما در سئو سایت بیشتر باشد نتایج بهتری می توانید بگیرید.

اما تعریفی که هم اکنون از سئو می شود این است که تدوین استراتژی برای تولید محتوای کاربر پسند و ایجاد تجربه کاربری دلنشین برای کاربران در سایت که این دو، بخش های اصلی سئو را در آینده تشکیل می دهند و هر کدام از آن ها دارای مواردی می شوند که در ادامه مفصل تر در موردشان صحبت خواهم کرد.

 

گوگل به چه سایت هایی رتبه خوب می دهد؟

در مورد اینکه گوگل به چه سایت هایی رتبه بهتری می دهد و فاکتورهای اصلی گوگل در رتبه بندی سایت چه مواردی است خیلی نمی خواهم تخصصی صحبت کنم. به طور کلی و به زبان ساده گوگل به سایت هایی رتبه خوب می دهد که اولا به فکر کاربران شان باشند یعنی به آن ها اهمیت بدهند و ثانیا اعتبار بالایی در وب داشته باشند و مورد اطمینان باشند.

به طور کلی این دو مورد از نظر گوگل بسیار مهم است که همین باعث می شود سئو داخلی و سئو خارجی بوجود آید.

خلاصه بگویم منظور از اهمیت دادن به کاربران یعنی سایتی داشته باشیم که از هر لحاظ برای کاربران مفید و در عین حال کار با سایت ما برای شان راحت باشد. از تولید محتوای مفید و ارزشمند گرفته تا شکل ظاهری سایت، المان های چیده شده در سایت، رنگ بندی و شکل نوشته های سایت، سرعت بارگذاری سایت و هر موردی که سایت ما را به یک سایت مفید با کاربری راحت برای کاربران مان تبدیل کند.

سئو داخلی یا On Page SEO چیست؟

به تمام کارهایی که ما در داخل سایت خود انجام می دهیم تا بخش اول و مهم سئو را در سایت مان بهبود دهیم سئوی داخلی یا On Page SEO می گویند. منظور از سئو داخلی یعنی بهینه سازی داخلی سایت مان برای گوگل. استفاده از اصول و قواعد در تولید محتوا و قرار دادن آن در سایت، بهینه سازی عنوان و ساختار صفحات سایت، افزایش سرعت بارگذاری سایت، و هر اقدامی که ما در داخل سایت خود انجام میدهیم تا سایتمان را برای گوگل بهینه کنیم از الزامات سئو داخلی می باشد.

 

اشتباهات رایج در سئو داخلی سایت

 

سئو خارجی یا Off Page SEO چیست؟

همچنین به سئوی خارجی هم Off Page SEO می گویند. در واقع هر کاری که مربوط به کسب اعتبار سایت ما در وب می شود به سئو خارجی مربوط می شود. منظور از کسب اعتبار همان برند سازی در وب است. اینکه دیگر سایت ها به ما اشاره کنند و درباره ما صحبت کنند یا اینکه در شبکه های اجتماعی معروف شویم و دنبال کننده های بیشتری دریافت کنیم به کسب اعتبار و برندسازی در سئو مربوط می شود.

بیشترین اقدامات برای سئو خارجی سایت برای ساخت بک لینک ها انجام می شود. در واقع بیشتر افراد سئوی خارجی سایت را در ساخت بک لینک ها برای سایت شان می بینند. البته اصول و قواعدی دارد که در زیر یک سری از اشتباهات رایجی که ممکن است در سئو خارجی سایت برای شما نیز پیش بیاید را عنوان کرده ام.

 

اشتباهات رایج در سئو خارجی سایت

 

سئو فقط به اینجا ختم نمی شود. موارد دیگری در پشت صحنه وب سایت ها می باشد که به تکنیکال سئو معروف است. مواردی مثل کد نویسی صحیح سایت، فشرده سازی فایل های CSS و جاوا، استفاده از SSL، ساختار URL های سایت، واکنشگرا بودن وب سایت، بهینه سازی تصاویر و موارد دیگری که در ادامه بیشتر در موردشان صحبت می کنم.

مباحث فنی در سئو هم از دید گوگل مهم بوده و طبیعی است که هر سایتی باید این موارد را قبل از هر کاری رعایت کند. شاید موارد تکنیکال سئو به صورت مستقیم روی سئو تاثیر گذار نباشد ولی طبیعتا در هر سایتی باید رعایت شود.

منبع

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده